Language
Mobile navigation Home page

Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych

Digital version
Platform: Adam Mickiewicz University Press

Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.

Słowo wstępne

CZĘŚĆ I. WIELOWĄTKOWY WYMIAR EDUKACJI DOROSŁYCH.

EDUKACJA DLA KARIERY

Ewa Solarczyk-Ambrozik

Przeobrażenia pracy i zmiany wzorów przebiegu karier a globalna kultura edukacyjna –

kompetencyjny wymiar planowania karier edukacyjno-zawodowych

Agnieszka Cybal-Michalska

„Indyvidualism” vs „collectivism” – normative orientations of the studied academic youth 31

Zbyszko Melosik

Lifelong learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje

Zofia Szarota

„Pomimo” – o indywidualnych doświadczeniach uczenia się w retrospekcji dorosłych

Zdzisław Wołk

Edukacja formalna na koniec drugiej dekady XXI wieku w kontekście edukacji

ustawicznej (symptomy kryzysu)

Agnieszka Kruszwicka, Maria Duszczak, Michał Klichowski

Edukacyjne obiekty w cyberparkach: Analiza Pool of Examples projektu COST Action

TU1306

Anna Bilon

Rola poradnictwa kariery w procesie potwierdzania efektów uczenia się (PEU)

osiągniętych poza systemem formalnym

Joanna Kozielska

Kształcenie dorosłych w sektorze szkolnictwa zawodowego

Anna Mańkowska

Idea d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach – lokalne uwarunkowania,

rozwój oraz aktualne wyzwania

Sylwia Polcyn

Przestrzeń wirtualna jako miejsce samokształcenia współczesnych nauczycieli

Żaneta Garbacik

Edukacja w zakresie radzenia sobie ze stresem jako aktualna potrzeba pracowników

CZĘŚĆ II. WSPÓŁCZESNE PRZESTRZENIE EDUKACYJNO-ZAWODOWE

A PLANOWANIE KARIER. KARIERA DLA EDUKACJI

Małgorzata Rosalska

Empowerment jako strategia wzmacniania zasobów karierowych

Renata Konieczna-Woźniak

Kariera (w) starości. Satysfakcja z życia, czyli sukces sukcesów

Monika Christoph

Pracownik a pracodawca. Budowanie dwustronnej relacji w kontekście zmian

na rynku pracy

Anna Wawrzonek

(Re) konstrukcja Work-Life Balance vs pokolenia na rynku pracy

Magdalena Barańska

Scenariusze przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa

edukacyjno-zawodowego i poradnictwa kariery

Joanna Szłapińska

Zarządzanie talentami na przykładzie GSK Pharmaceuticals Sp. z o.o. Poznań

Violetta Drabik-Podgórna

Chaos zawodowy na rynku pracy – możliwości i ograniczenia pomocy

w planowaniu kariery

Izabela Cytlak, Joanna Jarmużek

Psychologiczne uwarunkowania decyzji przedsiębiorczych. Wstępna analiza badań

własnych

Anna Kławsiuć-Zduńczyk

Poradnictwo obywatelskie jako nowa forma poradnictwa całożyciowego

Sonia Wawrzyniak

Młodzi dorośli z ADHD/ADD wobec wyzwań współczesnego rynku pracy

Streszczenie (Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych)

Summary (Adult Education versus Career and Self-development Planning)

Write Your Own Review
You're reviewing:Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych
Detailed information
Publication Version printed
Type of publication Monografia
Edition I
Series Psychologia i pedagogika nr 324
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3807-2
DOI 10.14746/amup.9788323238099
Number of pages 340
Number of publishing sheets 21,50
Format [cm] 17,0 x 24,0
Type of binding paperback
Sign up