Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych
- In Stock: out of stock
- ISBN: 978-83-232-3807-2
- DOI: 10.14746/amup.9788323238099
- Category: Psychology and Education
- Year of publication: 2020
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Słowo wstępne
CZĘŚĆ I. WIELOWĄTKOWY WYMIAR EDUKACJI DOROSŁYCH.
EDUKACJA DLA KARIERY
Ewa Solarczyk-Ambrozik
Przeobrażenia pracy i zmiany wzorów przebiegu karier a globalna kultura edukacyjna –
kompetencyjny wymiar planowania karier edukacyjno-zawodowych
Agnieszka Cybal-Michalska
„Indyvidualism” vs „collectivism” – normative orientations of the studied academic youth 31
Zbyszko Melosik
Lifelong learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje
Zofia Szarota
„Pomimo” – o indywidualnych doświadczeniach uczenia się w retrospekcji dorosłych
Zdzisław Wołk
Edukacja formalna na koniec drugiej dekady XXI wieku w kontekście edukacji
ustawicznej (symptomy kryzysu)
Agnieszka Kruszwicka, Maria Duszczak, Michał Klichowski
Edukacyjne obiekty w cyberparkach: Analiza Pool of Examples projektu COST Action
TU1306
Anna Bilon
Rola poradnictwa kariery w procesie potwierdzania efektów uczenia się (PEU)
osiągniętych poza systemem formalnym
Joanna Kozielska
Kształcenie dorosłych w sektorze szkolnictwa zawodowego
Anna Mańkowska
Idea d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach – lokalne uwarunkowania,
rozwój oraz aktualne wyzwania
Sylwia Polcyn
Przestrzeń wirtualna jako miejsce samokształcenia współczesnych nauczycieli
Żaneta Garbacik
Edukacja w zakresie radzenia sobie ze stresem jako aktualna potrzeba pracowników
CZĘŚĆ II. WSPÓŁCZESNE PRZESTRZENIE EDUKACYJNO-ZAWODOWE
A PLANOWANIE KARIER. KARIERA DLA EDUKACJI
Małgorzata Rosalska
Empowerment jako strategia wzmacniania zasobów karierowych
Renata Konieczna-Woźniak
Kariera (w) starości. Satysfakcja z życia, czyli sukces sukcesów
Monika Christoph
Pracownik a pracodawca. Budowanie dwustronnej relacji w kontekście zmian
na rynku pracy
Anna Wawrzonek
(Re) konstrukcja Work-Life Balance vs pokolenia na rynku pracy
Magdalena Barańska
Scenariusze przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa
edukacyjno-zawodowego i poradnictwa kariery
Joanna Szłapińska
Zarządzanie talentami na przykładzie GSK Pharmaceuticals Sp. z o.o. Poznań
Violetta Drabik-Podgórna
Chaos zawodowy na rynku pracy – możliwości i ograniczenia pomocy
w planowaniu kariery
Izabela Cytlak, Joanna Jarmużek
Psychologiczne uwarunkowania decyzji przedsiębiorczych. Wstępna analiza badań
własnych
Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Poradnictwo obywatelskie jako nowa forma poradnictwa całożyciowego
Sonia Wawrzyniak
Młodzi dorośli z ADHD/ADD wobec wyzwań współczesnego rynku pracy
Streszczenie (Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych)
Summary (Adult Education versus Career and Self-development Planning)
Detailed information | |
---|---|
Słowo wstępne | Download file |
Spis treści | Download file |
Summary | Download file |
|
|
Publication Version | printed |
Format | 17,0 x 24,0 |
Type of publication | Monografia |
Edition | I |
Series | Psychologia i pedagogika nr 324 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3807-2 |
DOI | 10.14746/amup.9788323238099 |
Number of pages | 340 |
Number of publishing sheets | 21,50 |
Type of binding | paperback |